Çocuklara Kitap Okumak Konuşma Dilinin Katabileceğinden Fazlasını Katıyor

Yapılan araştırmalara göre çocukların maruz kaldığı kelime çeşitliliği ilerideki dil becerileriyle ilişkilendirilebilir. Bu kelime çeşitliliğini yaratabilecek kaynaklardan biri de ebeveynlerin çocuklarına sesli bir şekilde okudukları resimli çocuk kitaplarıdır. 2015 yılında Psychological Science dergisinde yayınlanmış, Jessica Montag ve meslektaşlarının gerçekleştirmiş olduğu çalışmada 100 tane resimli çocuk kitabı inceleniyor ve bu kitaplarda kullanılan dil ile anne babaların çocuklarıyla konuşurken kullandıkları dil karşılaştırılıyor.

Araştırmanın sonucunda, çocuk kitaplarının ebeveynlerin çocuğa yönelik olarak kullandıkları günlük dile kıyasla daha fazla özgün kelime türü içerdiği bulunuyor. Bu sonuç, anne babaların çocuklarıyla konuşurken kullandıkları günlük konuşma dilinin yanı sıra, resimli çocuk kitaplarının küçük yaştaki çocuklara okunmasının çocukların daha çeşitli türde kelimeler duymasına ve kelime dağarcıklarının zenginleşmesine katkı sağlayabileceğini göstermektedir.

Montag, J. L., Jones, M. N., & Smith, L. B. (2015). The Words Children Hear: Picture Books and the Statistics for Language Learning. Psychological Science, 26(9), 1489-1496.

Hazırlayan: Barış Buse Ölmez

Bu makalenin tamamına aşağıdaki bağlantıdan ulaşılabilir:
http://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/0956797615594361